Translate

onsdag 8. april 2015






                                                                           Pakkedag

Etter snart 6 uker på Asia hotellet er det  endelig dags å forflytte seg.
To og et halvt år i Yantai er over, og ferden går videre til Dalian, en by litt lenger nord-øst i Kina.

Egentlig skulle vi flyttet før jul, men jammen viser ikke kalenderen april !!
Hotellet var ment som en liten "mellomlanding" - på  bare noen dager , men dager ble fort til uker. Jeg har for lengst funnet ut at det beste er å ikke ha planer i det hele tatt, siden vi ikke aner hvor vi havner fra den ene uka til den andre

Men nå HAR vi faktisk  en plan.
Planen heter ferie i Thailand - i morgen. Den  planen gjør vi definitivt ikke om på. Bare å svinge seg rundt og få pakket ned  alt rotet. Lagre overskudds kofferter og bager, og ta med seg det jeg trenger til syden.
Hjem kjære hjem
Pakking er jeg vant med. Synes ikke jeg har gjort stort annet enn å pakke og flytte de siste femten årene  av livet mitt.
Fra land til land, og fra hus til hus . Fra hytter, campingvogner og hoteller, tilbake til hus igjen - og noen ganger i telt. Og av en eller annen grunn starter liksom prossessen alltid på nytt igjen.
Karma !!
Jeg klager ikke - neida, selvvalgt dette.  Jeg bare tenker på en ting jeg burde ha lært i løpet av årene på stadig flyttefot, nemlig å kunn dra med meg det jeg virkelig trenger !
Mannen min lever forgjeves i håpet.

Hvordan  i huleste får de det til disse "Traveling Light"  personene ?
Jeg lever nemlig i den villfarelse  å tro jeg trenger alt jeg har samlet meg.
Øystein Sundes "Kjekt å ha", raser gjennom hue mitt hver eneste gang jeg er på flyttefot.

Men helt seriøst; jeg tror virkelig jeg får brukt for det en vakker dag - og hvis jeg kaster det,
DA kan jeg være helt sikker på at jeg får brukt for akkurat DET.

Men nå er det slutt på å samle.  Jeg har nemlig ikke kofferter nok.
Her SKAL det kastes.
...........................

Men gullfiskebollen - den bare MÅ jeg ha med meg !!!

Hvor skal jeg gjøre av fiskene ?



1 kommentar:

  1. Haha, ja hva skal du gjøre med fiskene?? ;)

    http://www.benedictesdiary.blogspot.com

    SvarSlett