Translate

lørdag 30. mai 2015



                                                     TENK POSITIVT



Tankens kraft - den har vi hørt om alle som en. Men er vi helt bevisst det i hverdagen ?
Nope..ikke jeg i alle fall.

I går mistet jeg hele blogginnlegget mitt - rett før jeg skulle poste det. Feil knapp!
Er det mulig liksom.. Fingrene trykka helt av seg selv, ikke aner jeg hvem som styrte.
"Er du sikker på du vil slette innlegget"  sto det -  og fingrene mine trykket på ja tasten -  HELT UTEN MITT SAMTYKKE !!!
Alt ble borte - bider, tekst ALT.

Juger ikke om jeg sier jeg ble lettere desperat. Joda - finnes verre ting enn å miste et par-tre sider om honnig og birøktere i Kina, men AGHH! Fikk lyst til å drepe noen - eller i alle fall knuse noe -men her er tallerkener, kniver og kopper i papp for tiden - til og med kaffen smaker papp.
Og hvorfor har jeg ikke noe å knuse? Jo, vi flytter - har flyttet - er på flyttefot, hele tiden Det betyr pizza til middag - hver dag. Kaffe i pappbeger og maten på papptallerkener - og jeg vet fortsatt ikke hvor jeg har noen verdens ting!

Nå vet jeg ikke hvor blogginnlegget mitt er heller.
Jeg begynner faktisk å føle meg akkurat som Donald Duck i juletegnefilmen - du vet, der han spiller på slurva og sikringene i hue er delvis brent opp.

Assosierer meg veldig med denne fyren her for tiden.

Om noen nevner tankekraft - og tenk positivt lissom - da skyter  jeg!
..........................

Det regner, bare nevner det.
Jeg liker regn jeg -  men ikke i dag. Ikke når jeg hverken vet hvor regnjakker eller paraply er - og jeg kun har et par våte sko å gå i.
Men ut må jeg - og vil jeg. Hunden må luftes og jeg har godt av frisk luft ,..hæ - frisk vet jeg ikke, men i alle fall luft.
Ute blir jeg nemlig alltid i bedre humør - et lite blogginlegge er ikke nøye i den større sammenheng i livet.
Ikke 78 pappkasser midt på gulvet heller - og i alle fall ikke lunken pizza på papptallerkener.

esker fra gulv til tak

Parkene er nydelige her, selv i regnvær - lille hunden løper fornøyd, men plutselig er han borte. Helt vekk. Kommer ikke når jeg roper. Daaaaante... fillebikkje!
Nå blir jeg litt engstelig - parken er ikke så stor, og trafikken er "heavy" på alle kanter - men der, i blomsterbeddet titter den lille søte plutselig opp, mens han begjærlig glefser i seg siste restene av.... OPPKAST!!!

Han har virkelig funnet drømmemåltidet denne gangen - en gedigen haug med kinesisk brennevin spy.  Baijiu med ris og brekkbønner inntakt. Siden halve blomsterbedet er dekket  av den motbydelige massen, ser det selvsagt ut som han har svømt i godsakene.Værhår og øyevippene henger tunge av sur ris, gule røtter og ertestuing.
Herreguuud - så kvalmt, og -ups, der røyk siste sikringen i hue mitt gitt. F**@@####!!!

Det er kanskje stygt å snakke dårlig om den kinesiske nasjonaldrikken - som å kritisere norsk lutefisk liksom - som forøvrig er like motbydelig - nesten!
Men akkurat der og da  hatet jeg den kinesiske drikkekulturen - for i Kina konsumeres det nemlig mer brennevin enn melk. I festlige lag er det om å gjøre og få i seg nok av dette nasjonale gurglevannet - på kortest mulig tid. Hvem klarer å shotte en liter 60% etanol på under timen - uten å bli sjuk?
Knapt nok noen - ikke kineserne heller.
Dritten må opp igjen - og den havner der det passer seg. På fortau ( ofte på fortau) i blomsterbedd, søppelkasser, gressplener eller over gjerdet til naboen. Ut å gå ? - pass opp for spy klyser på de mest utrolige plasser.

Vet du hater å bli vasket vennen min  - men sorry - ingen vei utenom.

Dagen er komplett; jeg er gjennombløt, hunden full av spy - blogginnlegget er forduftet i intet, og - de 78 pappkassene står nøyaktig der de sto i går. Negative tanker -BIG TIME!



Hjelp tannbørste! Æsj - baijiu er bedre.

Hvem har påstått at man må ha hundetannpasta og spesialbørste ? Her går det helt utmerket med Colgate og vanlig tannbørste. GAP OPP!
Nei, nå må jeg gi meg før jeg får dyrepoliti på nakken.
...............

Vel, godt å få det ut.

I morgen - DA skal jeg begynne mitt nye liv!
Tomorrow I will count my blessings
NOT my troubles.

Tomorrow!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar